Gyakori tévhitek a klímákról
Összeszedtem a leggyakrabban halott téveszméket
"Elég évente egyszer gázt tölteni a klímába?"
Ez egy elég jól kitalált rendszer, itt nem szökik el a gáz mint az autóklímáknál. A szivárgásnak ritkábban gyártási vagy anyag hiba, gyakrabban szerelési hiba az oka. Ha elmegy a gáz, akkor azonnal észrevesszük a klíma teljesítményén, főleg fűtési üzemmódban.
Abban az esetben, ha a klíma kifogástalanul működik és a szerelő karbantartás alkalmával egy kis plusz pénzért gázt akar tölteni a rendszerbe, akkor tessék nyugodtan elküldeni.
Telepítésnél sem kell gázt tölteni a klímába mert az gyárilag benne van a kültéri egységben.
Telepítésnél sem kell gázt tölteni a klímába mert az gyárilag benne van a kültéri egységben.
"...hogy van ez, honnét fújja be a kinti levegőt?"
Néhány -tényleg ritka- típustól eltekintve, kizárólag a helység levegőjét keringeti és közvetlen kapcsolatban nem áll a kinti levegővel. A klíma a beltéri egység rácsos felén -oldalfaliaknál az előlapján, vagy a tetején, kazettásoknál a közepén- szívja be a helység levegőjét és a légterelő lapáttal ellátott nyílásán fújja ki.
"Én nem bírom a légkondicionálókat mindig, fejfájást kapok tőlük."
Ha a közvetlen kifújt hideg huzatba állunk akkor nyilván igen, de egyébként helyes használat esetén nem okoz egészségügyi problémát a klíma. Az autóban nehezen elkerülhető a huzat, de otthon, aki érzékenyebb állítsa a legalacsonyabb fokozatra a ventilátor erejét (FAN gomb) és a legmagasabb állásba a légterelő lapátot (SWING gomb.)
"Azért állítom 17°C-ra a klímát, mert így előbb lehűti a lakást."
A hőfok szabályzóval a helység kívánt hőmérsékletét határozzuk meg, nem pedig a kifújt levegő hőmérsékletét. A régebbi típusú úgynevezett ON/OFF-os klímák kizárólag egy hőfokot képesek fújni mind hűtés, mind fűtés üzemmódban, az újabb, illetve már teljesen általánossá vált inverteres klímák képesek kisebb erőbedobással üzemelni, abban az esetben, ha a beállított hőfok és a valós hőmérséklet közel állnak egymáshoz.
Ha szeretné gyorsabban lehűteni a helységet, akkor inverteres klímáknál használja a távirányító "TURBO" feliratú gombjával kapcsolható funkciót, ami egy 20-30 perces intenzív üzem.
"Rakjuk az emeleten a lépcsőházba, innen majd befúj minden szobába."
A hideg levegő sűrűbb mint a meleg levegő, ezáltal nehezebb, így lefelé süllyed, míg a meleg levegő emelkedik, a lépcsőházban ez a jelenség sokkal jobban megfigyelhető mint egy szobában. A klíma persze befúj az ajtón, ha szembe van vele és az éppen nyitva is van, de attól még hosszútávon a földszintet fogja hűteni.
Klíma a fürdőszobában.
Eddig kétszer találkoztam ilyen kívánsággal egyszer sikerült lebeszélnem a megrendelőt, a másik alkalommal sajnos nem rajtam múlt. Zuhany után, felhevülten, vizes testtel nagyon veszélyes a hideg szélben tollászkodni a tükör előtt. Senkinek nem ajánlom.
Esővédő és téli huzat a klíma kültéri egységén.
A téli huzat teljesen felesleges, nem lesz semmi baja a kültérinek, ráadásul a most kapható klímák mindegyike tud fűteni is, tehát nyugodtan használhatjuk őket télen. Az esővédő szintén felesleges, mert az eső inkább tisztítja a hőcserélőt minthogy ártana neki.
Én ki szoktam tisztítani a klímát, havonta kimosom a szűrőt.
A szűrő kimosása nem egyenértékű a klíma kitisztításával, olyan mintha ebéd után kimosnánk az abroszt, de a tányérokat nem mosogatnánk el.Az autóklímát ózonnal lehet tisztítani.
Az utasteret lehet ózonnal fertőtleníteni, de a klímát nem lehet kitisztítani semmilyen gázzal. Cserélje rendszeresen a pollenszűrőt és az út végén kapcsolja ki a hűtést, ha csak a ventilátort járatja kiszárad a hőcserélő és a következő indításnál nem fúj kellemetlen szagot.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése